Pieteikties vizītei!

Pieraksties elektroniski!

 

Pakalpojums Fizioterapeits pieejams VCA poliklīnikās: Aura, Elite, Jugla, Olvi, Pļavnieki, Pulss 5, Vesels, Mežaparka doktorāts, Dzelzceļa VC, Dinas

Fizioterapeits

Kas ir fizioterapeits?

Fizioterapeits ir ārstniecības persona – funkcionālais speciālists ar augstāko medicīnisko izglītību, kas rehabilitē pacientus pēc dažādām slimībām un traumām, izglīto par profilaktiskiem un veselību veicinošiem pasākumiem un dod ergonomiskas rekomendācijas ikdienas aktivitāšu saudzīgai veikšanai. 
Fizioterapijas galvenais mērķisir dzīves kvalitātes un ikdienas un pašaprūpes aktivitāšu veikšanas uzlabošana, izmantojot dažādas terapeitiskas metodes.

Kādos gadījumos var palīdzēt fizioterapeits?

Fizioterapijas darbības lauks ir plašs. Šeit ir norādītas jomas, kurās var palīdzēt funkcionālais speciālists – fizioterapeits:

  • kustību atjaunošana pēc operācijām, imobilizācijām, endoprotezēšanas, saišu un muskuļu sastiepumiem, u.t.t;
  • muguras smadzeņu bojājumi, bērnu cerebrālā trieka, insults, perifēri nervu bojājumi u.t.t;
  • atveseļošanās posmā pēc miokarda infarkta un dažādām sirds operācijām;
  • elpošanas sistēmas funkciju uzlabošana pie akūtām un hroniskām plaušu slimībām;
  • locītavu artrozes, reimatoīdais artrīts, juvenīlais idiopātiskais artrīts u.t.t;
  • grūtnieču un jauno māmiņu veselības veicināšana;
  • mazā iegurņa pamatnes muskuļu vājums, orgānu noslīdējumi un urīna nesaturēšana;
  • muguras sāpes, vispārīgs muskulatūras saspringums;
  • zīdaiņu muskulatūras tonusa izmaiņas, motorās attīstības traucējumi, handlings;
  • stājas un gaitas traucējumi bērniem un pieaugušajiem;
  • sporta traumas.

Kādas ir fizioterapijas metodes?

  • Aktīvi vingrinājumi muskuļu spēka un garuma, stabilitātes, līdzsvara un koordinācijas uzlabošanai;
  • Relaksācijas tehnikas;
  • Elpošanas vingrojumi;
  • Pasīva locītavu kustību izstrāde;
  • Mīksto audu tehnikas  (t.sk. masāža);
  • Speciālas metodes: Bobata koncepts, kinezioloģiskā teipošana, slinga terapija u.t.t.;
  • Palīgierīču lietošanas apmācība un treniņš;
  • Dažādu fizikālo faktoru pielietošana – aukstuma/siltuma aplikācijas, TENS, ultraskaņa u.t.t.

Sāpes, diskomforts, muskuļu saspringums un kustību ierobežojumi nav norma- ar to nav jāsamierinās! Apmeklējiet fizioterapeitu un kopīgi meklējiet risinājumu Jūsu problēmām! Dzīve – tā ir kustība!

Ārstnieciskā vingrošana zālē 

Vingrošana palīdzēs, ja ir sāpes mugurā, locītavās vai muskuļos, skolioze, stresa radīts sasprindzinājums, nepareiza stāja, neiroloģiskas saslimšanas vai bijušas traumas. Nodarbības tiek organizētas bērniem un pieaugušajiem individuāli vai grupās.  Fizioterapeits atkarība no jūsu saslimšanas izveidos vingrojumu programmu, ko varēsit veikt mājās.   

Ārstnieciskā vingrošana baseinā 

Nodarbības notiek nelielās grupās (4-6 cilvēki).Nodarbības paredzētas tiem ,kurus nomoka muguras sāpes ka arī tiem, kuru darbs saistītas ar sēdēšanu, mazkustīgu dzīves veidu un protams, arī tiem kuriem ir vēlēšanās pavingrot ūdenī.

Slinga terapija 

VCA poliklīnikās ir pieejama arī Slinga terapija jeb elastīgo saišu terapija. Šeit tiek izmantotas saites ar dažādu elastības un pretestības pakāpi. Ar šīs sistēmas palīdzību var veikt mugurkaula muskuļu stiprināšanu, stiepšanu un relaksāciju, kā arī visu pārējo lielo locītavu spēka paaugstināšanu un kustību apjoma palielināšanu, kā arī iespējams panākt sāpju mazināšanos. Tā ir ļoti vērtīga procedūra pie diska trūcēm, spondilozēm, sasprindzinātiem muskuliem, dāžādām stājas problēmām. Profilakses nolūkā Slinga terapiju izmanto, lai palielinātu muskuļu spēku, uzturību un stiprinātu dziļo muskulatūru vai atbrīvotu saspringtos muskuļus. Terapija ļauj uzlabot locītavu stabilitāti un stimulēt sensori-motoro sistēmu, kā arī uzlabot pašsajūtu, veselību, stāju un gaitu, uzturēt labu fizisko formu un savlaicīgi novērst muguras veselības problēmas. Nodarbības notiek individuāli. Ņemot vēra pacienta vajadzības un diagnozi, programma tiek speciāli sastādīta.  
Terapija piemērota visām vecuma grupām.

Teipošana  

Teipošana ir teipa uzlikšana atbilstoši veselības problēmai un cilvēka anatomiskajām, funkcionālajām īpatnībām.  
   Teipa lentu pielīmē dažādām ķermeņa daļām pēc īpašas metodikas. Tā ir vienpusīgi lipīga, dabīga materiāla lenta, kuras īpašības ir ļotī līdzīgas ādas īpašībām un tā ir gaisa un ūdēns necaurlaidīga, ar to pat var iet dušā un aizmirsts, ka tā atrodas uz ādas. Dabīgs materiāls ļauj ādai elpot, to droši nēsāt pat vairākas nedeļas.

Medicīniskās teipošanas indikācijas: 

  • muskuļu aizsardzībai pret pārslodzi;
  • hipertonisku muskuļu atslābināšanai;
  • locītavu aizsardzībai;
  • sāpju remdēšanai;
  • stājas korekcijai;
  • iekaisumu samazināšanai;
  • limfas tūskas mazināšanai;
  • hematomas mazināšanai;
  • iespējamo brīvkustības veidu ietekmēšanai;
  • hipotonisku muskuļu stimulēšanai;
  • propriocepcijas uzlabošanai.

Bērniem un pusaudžiem 

  • fizioterapeita konsultācijas ar stājas, gaitas, pēdu velvju , līdzsvara, koordinācijas, muskuļu garuma un spēka novērtēšanu;
  • individuāla vingrošanas programmas sastādīšana;
  • individuālas nodarbības;
  • ārstnieciskā vingrošana grupā;

Ārstnieciskā vingrošanas nodarbību laikā tiek pielietoti vingrinājumi muskulatūras nostiprināšanai, kustību prasmju un iemaņu veidošanai attiecīgi vecumposma īpatnībām, kā arī bērnu stājas izkopšanai, lai augošs bērna organisms attīstītos pilnvērtīgi un harmoniski. 

Nūjošana (VCA "Aura")

Draudzīgākais sportošanas veids: nūjošana piemērota visiem! Nūjošana ir pats draudzīgākais sportošanas veids, kas piemērots gandrīz visiem. Ar to var nodaboties jebkurā vecumā, vienatnē vai kolektīvi, dienas gaismā, puskrēslā vai elektriskajā apgaismojumā. Īpaši tā nepieciešama cilvēkiem ar muguras problēmām, hroniskiem sirds, astmas slimniekiem un citiem, kuriem ir prob lēmas ar elpošanas orgāniem. Un, protams, tiem, kas vēlas tikt vaļā no ziemā uzkrātajiem liekajiem kilogramiem – it īpaši no pēcpuses apaļumiem, jo nūjojot darbina arī sēžas muskuļus. Nūjojot katrs var izvēlēties sev atbilstošu veicamo attālumu un iešanas tempu. 
Tomēr instruktori ievērojuši, ka nūjotājiem ir labāk darboties grupiņās. Tas radina pie disciplīnas un stimulē uz draudzīgu sacensību. Parasti pirms soļošanas sākšanas instruktora vadībā visi kopā veic iesildīšanās vingrinājumus, bet nodarbību pabeidz ar elpošanas un stiepšanās vingrojumiem, lai normalizētu sirds, asinsvadu un elpošanas sistēmas darbību. Nūjojot lepnā vientul bā, vingrošana parasti nenotiek. Cita lieta – bariņā. Treniņa vidū visi veic elpošanas vingrinājumus. Senioru grupās vēlams skaitīt pulsu. Sākot treniņu, pulss parasti ir normas robežās, tātad 60 – 70 sitieni minūtē. Slodzes laikā būtu vēlams, lai tas ir ap simtu, bet arī ne pārlieku augstāks. Jauniem un veseliem nūjotājiem slodze var būt lielāka, un pulss pakāpties augstāk. Cilvēkiem, kam ir akūtas sirds problēmas, gan jāiet lēnāk, un uzmanīgāk jādozē slodze. Sirds slimniekiem pie slodzes jāpierod pakāpeniski: vispirms katru dienu jāaizstaigā līdz attālākajam veikalam, tad var ātrākā gaitā pastaigāties ar suni, līdz beidzot sakiet «jā» nūjošanai!

Ieteikums: nūjojot vēlams sarunāties, jo tad bez īpašas pulsa skaitīšanas katrs var just savu pareizo tempu: ja sākas aizdusa vai ir grūti parunāt, ir jāiet lēnāk.

Aktivitātes laikā nūjas jātur pēc iespējas izstieptajās rokās, iztaisnojot plecus un turot taisni muguru. Savukārt kājas jāsper uz priekšu pamīšus ar rokām: labā roka vienlaikus ar kreiso kāju un otrādi. Tā soļojot, tiek veikta mūsu stājas un gaitas korekcija, iemācāmies muguru turēt taisnu un pareizi elpot. Vispareizāk būtu, ja tā staigātu vienmēr, taču bez nūjām tas nezin kādēļ neizdodas – rokas vārgi kūļājas gar sāniem, soļi mazi, vienu plecu uz leju nospiež smaga soma, mugura salīkusi apaļa, klasiskajā stresa pozā, krūšu kurvis tā saspiests, ka nevar elpot ar pilnu krūti.

Atcerieties: nūjojot darbina 90% ķermeņa muskuļu, neviena cita sportiskā aktivitāte šajā ziņā ar nūjošanu nespēj sacensties!

Gatavošanās

Nūjošana pavasarī prasa mazliet nopietnāku gatavošanos nekā vasarā. Jāiegādājas lietus necaurlaidīga jaka ar kapuci un ērtas, atsperīgas sporta kurpes ar labu amortizāciju. Vasarā var staigāt kaut vai kailām kājām, ja tuvumā ir kāds tīrs zālājs. Vienalga, pavasarī, vasarā vai ziemā, – ieteicams ņemt līdzi nelielu mugurso mu (noteikti – ar divām lencēm, jo soma jāliek vienlaikus uz abiem pleciem!) ar pudeli minerālūdens.